Sorodno iz bloga
Inštrukcije za fakultete
25.04.2018 | Inštrukcije
Inštrukcije programiranja za vsakogar
28.03.2018 | Inštrukcije
Inštrukcije so najboljša pot do znanja!
05.03.2018 | Inštrukcije
Deli na družabnih omrežjih
05.03.2018 | Inštrukcije
Že v osnovni šoli se pokaže, da nekateri predmeti nekaterim bolj ležijo kot drugim. Nekateri so bolj nadarjeni za jezike, drugi za matematiko, tretji blestijo pri pisanju šolskih spisov. Brez truda lahko nekateri dosegajo odlične ocene pri teh predmetih, medtem ko se morajo ostali za to bolj potruditi. Pogosto se je treba doma le usesti za knjige in si še enkrat prebrati razlago v učbeniku, pa bodo tudi ocene boljše. Včasih pa tudi to ne zadostuje, saj razlaga v učbeniku ni nič bolj jasna kot učiteljeva. Snov se učencu marsikdaj zdi dolgočasna, do nje pa ima zaradi slabih ocen grozen odpor, zato se težko motivira za učenje. V takšnem primeru se je pametno odločiti za inštrukcije, ki pripomorejo ne le k boljšim ocenam, ampak tudi k spremenjenemu odnosu do določenega predmeta in učenja nasploh. Nekaterim učencem inštrukcije služijo kot pomoč pri učenju za boljše razumevanje snovi, drugim kot nadgradnja znanja.
Za inštrukcije se osnovnošolci in dijaki ter njihovi starši odločajo predvsem zaradi strahu pred popravnimi izpiti ali ponavljanjem razreda ali letnika. V resnici pa se je za inštrukcije smiselno odločiti že veliko prej – takoj, ko nastopijo težave. Požar je namreč veliko lažje gasiti, ko se ta še ne razmahne povsem. Poleg tega pa inštrukcije niso namenjene le izboljšanju ocen, ampak se je zanje pametno odločiti tudi iz drugih razlogov – zaradi znanja, učenja discipline ter pozitivnega odnosa do šole in šolskega dela.
Za inštrukcije se učenci največkrat odločajo zaradi želje po izboljšanju ocen, v resnici pa so inštrukcije predvsem naložba v znanje. Dobre ocene so seveda pomembne, še bolj pomembno pa je, da učenci določeno snov razumejo. Tako jim predmet tudi kasneje v izobraževalnem sistemu ne bo delal težav, saj bodo imeli dobro podlago. Če učencu določen predmet že v osnovni šoli dela težave, obstaja velika verjetnost, da mu bo težave delal tudi v srednji šoli oziroma gimnaziji. Šolski sistem je namreč zasnovan tako, da se znanje, ki ga pri nekem predmetu dobimo v osnovni šoli, kasneje nadgrajuje. Če v znanju obstajajo luknje, jih je treba čim prej zapolniti. To velja še posebej za temeljne predmete, kot so slovenščina, matematika in angleščina, pa tudi za vse ostale, ki pogosto veljajo za težavne – npr. fizika ali kemija.
V razredu je več kot 20 ali celo 30 učencev, zato se učitelj ne more posvetiti vsakemu posebej, četudi bi hotel. Svoje razlage ne more prilagoditi vsem, saj med učenci obstajajo velike razlike v predznanju. Poleg tega pa nekaterim učencem ustreza drugačen tip razlage kot drugim. V šoli se tudi nenehno mudi, zato pri pouku ni časa za dodatne razlage ali pojasnila. Učenci večinoma sploh niso navajeni spraševati dodatnih vprašanj. Včasih tega vprašajo le zato, da jih drugi učenci zaradi tega ne bi zbadali. Največkrat pa za vprašanja učencev tako ali tako zmanjka časa.
Vse to lahko vodi k večjim ali manjšim težavam pri določenem predmetu. Inštrukcije učencu omogočajo, da dobi njemu prilagojene razlage ter odgovore na vsa svoja vprašanja. Cilj inštrukcij ni le ta, da se predela določeno snov, ampak predvsem to, da jo učenec razume. Nato pa naučeno tudi utrdi z dodatnim ponavljanjem in vajami. Tako pri predmetu ne bo dosegel le lepših ocen, ampak se mu bo tudi snov zdela lažja in bolj razumljiva.
Velikokrat so učenci presenečeni, kako enostavna postane šolska snov, ko jo enkrat razumejo. K temu pripomorejo tako izkušeni inštruktorji kot tudi skrbno izbrano dodatno gradivo, kot so učbeniki, strnjeni povzetki snovi in delovni listi z vajami. Razlaga mora biti ne le razumljiva, ampak tudi zanimiva. Učenci se namreč velikokrat pritožujejo, da so razlage snovi v šoli suhoparne. Zato jih inštruktorji skušajo popestriti s slikovitimi primeri, ki vzbudijo zanimanje pri učencih. Tako jih motivirajo za poslušanje in učenje ter za redno obiskovanje inštrukcij. Učenci sicer inštrukcije zelo radi obiskujejo, saj tam vlada popolnoma drugačno vzdušje kot v šoli, zato tudi od razlage odnesejo veliko več.
Čeprav inštrukcije potekajo v sproščenem vzdušju, pa to še ne pomeni, da se z njimi učenci ne naučijo tudi discipline. S pomočjo inštrukcij spoznajo različne tehnike in načine učenja, s katerimi se lahko v krajšem času naučijo več. Tako spremenijo svoj odnos do učenja in šolskega dela ter postanejo bolj disciplinirani. Veliko laže se usedejo za knjige in zvezke, saj s pomočjo inštrukcij pridejo do spoznanja, da učenje ni nujno dolgočasno in težko, zato premagajo svoj odpor do njega. Inštrukcije pri enem predmetu tako pozitivno vplivajo tudi na šolski uspeh pri drugih predmetih.
Kakovostne inštrukcije učenca v prvi vrsti naučijo, da ni snovi, ki je ne bi bil sposoben razumeti. Naučijo ga, da lahko pri vsakem predmetu doseže boljše ocene, če se potrudi. S tem postane bolj motiviran za šolsko delo, saj se mu boljše ocene pri določenem predmetu, ki mu dela težave, ne zdijo več nekaj nemogočega. S pomočjo inštrukcij ugotovi, da je sposoben doseči več, kot je mislil, kar izboljša tudi njegovo samopodobo in samozavest. To je gotovo dobra popotnica za življenje in vse izzive, ki ga v njem še čakajo.
Deli na družabnih omrežjih
Prijavi se na e-novice
Sorodno iz bloga
25.04.2018 | Inštrukcije
28.03.2018 | Inštrukcije
05.03.2018 | Inštrukcije
Si iz pravega testa za inštruktorja?
Povej nam več o sebi tukaj.
041 926 000
Horizont d.o.o.
(SI65826736)
Pohlinova ulica 20, 1000 Ljubljana